2 marca 2018

Program

Międzynarodowa Konferencja Naukowa Focus on Autism

Kraków

27-29 września 2018

Program ramowy

  Czwartek 27.09.2018 Piątek 28.09.2018 Sobota 29.09.2018
7.30 – 9.00 Rejestracja uczestników Rejestracja uczestników Rejestracja uczestników
9.00 – 9.30 Otwarcie Konferencji Dr hab.n.med.Agnieszka Słopień
Uniwersytet Medyczny w Poznaniu

Wskazania do farmakoterapii w zaburzeniach ze spektrum autyzmu

Prof.dr hab.Jacek Błeszyński
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zmiana w podejściu do problemu zaburzenia ze spektrum autyzmu – humanistyczno-personalistyczna perspektywa rozumienia osoby

9.30 – 10.00 World Autism Organisation & Autism Europe Prof. dr hab.n.med Vladimir Trajkovski
Uniwersytet Św.Cyryla i Metodego w Scopje

Zdrowie i opieka zdrowotna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu

Prof. dr Magda Mostafa
Amerykański Uniwersytet w Kairze

Architektura autyzmu: projektowanie za pomocą indeksu ASPECTSS

10.00 – 10.30 Prof.dr Paul Shattock
Uniwersytet Sunderland

To, co nie ma sensu, jest prawdopodobnie istotne. Ostatnie doniesienia o związku pomiędzy mlekiem a autyzmem

Dr Nela Grzegorczyk-Dłuciak,
mgr Ewa Kuliga
Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej

Granice wpływu i odpowiedzialności terapeuty w przebiegu terapii osób z autyzmem

Prof. dr Francesc Cuxart
Uniwersytet Autonomiczny w Barcelonie

Dorośli z ASD i niepełnosprawnością intelektualną przejawiający trudne zachowania:
zagadnienia kliniczne i interwencje

10.30 – 11.00 Prof.dr Rita Jordan
Uniwersytet w Birmingham

Zrozumienie autyzmu podstawą skutecznej edukacji, terapii i wsparcia

Prof.dr Michael Fitzgerald
Trinity College w Dublinie

Autyzm a zaburzenia współwystępujące

Dr hab. Ewa Augustynowicz, prof.nadzw. NIZP-PZH
Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, Warszawa

Prawda o bezpieczeństwie szczepień

11.00 – 11.30
Przerwa
Przerwa kawowa Przerwa kawowa Przerwa kawowa
11.30 – 12.00 Prof.dr hab.Tadeusz Gałkowski
Uniwersytet SWPS

Bioetyczne problemy w programach wspomagania osób z ASD

Prof.dr hab.Joanna Kruk-Lasocka,
mgr Dorota Prędkiewicz,
Dolnośląska Szkoła Wyższa

„Rozbite lustro” i co dalej? Jak wspierać niemowlęta zagrożone autyzmem?

Prof. dr hab. Miklós Győri
Uniwersytet ELTE,Budapest

Jakość życia osób z ASD i ich rodzin – wnioski z badań realizowanych w modelu mieszanym

12.00 – 12.30 Maria Wroniszewska
Fundacja Synapsis, Stowarzyszenie Autyzm –Europa
Jak być najlepszym przewodnikiem w życiu dziecka z autyzmem?
Lek. med.Michał Wroniszewski
Fundacja Synapsis

Konsekwencje coraz wcześniejszego diagnozowania zaburzeń autystycznych

Prof. dr hab. Małgorzata Sekułowicz
Akademia Pedagogiki Specjalnej

Rodzice dzieci z autyzmem wobec zagrożenia wypalaniem się sił

12.30 – 13.00 Dr hab.n.med. Barbara Remberk
Instytut Psychiatrii i Neurologii

Szkoła, pediatra, psychiatra, rodzice – razem czy osobno?

Dr Paula Weerkamp-Bartholomeus
ReAttach Therapy International Foudation, Eindhoven, Holandia

W jaki sposób odmienne podejście do autyzmu tworzy nową perspektywę

Dr hab. n. med.Ernest Kuchar
Warszawski Uniwersytet Medyczny

Autyzm a szczepienia

 
 
 
13.00 – 13.30
Prof. dr David Brown
Nottingham Trent University

Zaangażowanie i osiągnięcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem – badania z wykorzystaniem robotów

Prof. Dr David Preece
Uniwersytet w Northampton

Rozwijanie skutecznej współpracy z rodzicami dzieci z autyzmem

lek.med. Anna Piwowarczyk
Warszawski Uniwersytet Medyczny

Wpływ diety bezglutenowej i/lub bezkazeinowej na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

13.30 – 14.30
Przerwa
Przerwa obiadowa Przerwa obiadowa Przerwa obiadowa
14.30 – 15.00 Dr n. med. Agnieszka Rynkiewicz
Wydział Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego

Autyzm u dziewcząt i kobiet a aktualnie dostępne wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne ADOS-2, ADI-R, SCQ

Dr Michał T. Handzel OSPPE
Wyższe Seminarium Duchowne Zakonu Paulinów w Krakowie na Skałce, Polska

Wsparcie psychologiczno-pastoralne osób z ASD w kontekście etyki katolickiej

Sesje tematyczne i posterowe
szczegóły zamieszczono poniżej
15.00 – 15.30 Prof. dr Olga Bogdashina
International Institute for Autism KSPU

Poszukiwanie znaczenia potrzeb sensorycznych

Dr hab. n.med Maciej Pilecki
Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego

Całościowe zaburzenia rozwoju w biegu życia

15.30 – 16.00 Prof. dr hab.Joanna Kruk-Lasocka(1),
prof.dr hab.Remigiusz Szczepanowski(2),
dr  Krzysztof Arent(3), dr Bożena Bartosik(1), mgr Tomasz Niemiec(1)
(1) Dolnośląska Szkoła Wyższa
(2) Uniwersytet Zielonogórski
(3) Politechnika Wrocławska

Robot społeczny w rozpoznawaniu objawów ASD u dzieci w wieku przedszkolnym

Prof. dr Marion Hersh
Uniwersytet w Glasgow

AnAuternative: autystyczne spojrzenie na dodawanie siły i doskonalenie usług dla dorosłych osób z autyzmem w celu zajęcia ich miejsca w świecie

16.00 – 16.30
Przerwa
Przerwa kawowa Przerwa kawowa Przerwa kawowa
16.30 – 18.30
Dyskusja warsztaty
Dyskusja panelowa – moderatorzy: dr Joanna Kossewska i dr Krzysztof Gerc

Międzykulturowe podejście do leczenia, edukacji oraz wsparcia dzieci i dorosłych z ASD

Warsztaty
1. Prof. dr Olga Bogdashina – Język a komunikacja w autyzmie: dyskusja o rozmowie (warsztat w języku angielskim, sala 350)
2. Dr Izabela Fornalik – Zachowania problemowe w obszarze seksualności u osób z ASD (warsztat w języku polskim, Audytorium im. Prof. W. Danka)
3. Dr Nela Grzegorczyk-Dłuciak, mgr Ewa Kuliga – Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami osób z autyzmem? (warsztat w języku polskim, sala 443)
4. Mgr Katarzyna Seremak – Techniki psychoterapii systemowej wspierające rodzinę i terapię dziecka z ASD (warsztat w języku polskim, sala 347)
5.Dr Anna Waligórska, mgr Karolina Kuncewicz-Sosnowska – Terapia i edukacja osób z autyzmem oparta na dowodach. Jak wybierać potwierdzone badawczo techniki pracy? (warsztat w języku polskim,Aula główna)
6. Dr Paula Weerkamp-Bartholomeus, Frederik Weerkamp – Co nowego może dać rodzinie nowe spojrzenie na autyzm? (warsztat w języku angielskim, sala 312)
Zamknięcie Konferencji
Spotkania towarzyskie 20.00Uroczysta kolacja 19.00Koncert uczniów krakowskich szkół muzycznych i wieczorek autorski Hanny Pasterny – autorki książki „Tandem w szkocką kratę”, w której opisuje niezwykłą przyjaźń pomiędzy niewidomą Polką i Szkotką Marion Hersh z ZA oraz ich fascynujące podróże

 

Sesja tematyczna 1. Pomiędzy diagnozą a dobrostanem (sesja w języku polskim)

  1. Barbara Winczura

Rozpoznawanie wczesnych symptomów rozwoju teorii umysłu u dzieci z grupy ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu

  1. Anna Waligórska

Model NPDC – praktyka oparta na dowodach w terapii i edukacji dzieci z autyzmem

  1. Ewa Zawisza

Zespół Aspergera, diagnoza dziecka i dorosłego

  1. Renata Stefańska-Klar

Autystyczne cechy jako wymiar osobowości i ich związki z psychicznym dobrostanem

  1. Danuta Wolska, Ewelina Sobocha

Dorosłość z perspektywy autyzmu

 

Sesja tematyczna 2. Funkcjonowanie osoba z ASD w mikro- makrosystemowym w kontekście (sesja w języku angielskim)

  1. Brigita Kreivinienė, Daiva Mockevičienė, Žilvinas Kleiva

Porównawcza ocena psychospołecznego funkcjonowania dzieci z autyzmem, zespołem Downa i MPD uczestniczących w terapii wspomaganej kontaktem z delfinami

  1. Diana Saveikiene, Ingrida Baranauskiene

Przyszłość dziecka z autyzmem: analiza narracyjna postaw rodziców

  1. Krzysztof Gerc, Jean M. Novak, Marta Jurek, Iwona Sikorska
  2. Profile funkcjonowania rodzin z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autystyzmu (ASD) w Kalifornii i Polsce

    1. Ivana Lessner Listiakova

    Polisensoryczne wykorzystanie środowiska przez dzieci i młodzieży z autyzmem na Słowacji

    1. Shahar Bar Yehuda

    Uczniowie z ASD w Izraelu

    1. Orsolya Pachner György Révész

    Modelowanie równań strukturalnych jako metoda alternatywna w badaniach nad autyzmem

    Sesja plakatowa

    1. Orsolya Pachner, Németh Réka

    Proces zaakceptowania diagnozy i jego  wpływ na rodzinę

    1. Elizaveta Davydova, Alexander Sorokin, Denis Davydov

    Pamięć słuchowo-werbalna i wzrokowa u dzieci z ASD w wieku szkolnym

    1. Karolina Krzysztofik, Klaudia Czapla

    Nieprawidłowe reakcje na bodźce sensoryczne a seksualność u młodych osób z ASD –  teoretyczny zarys problematyki badań

    1. David Preece, Jasmina Stosic, Joanna Kossewska, Jasmina Troshanska, Ana Ruzic, Magdalena Mazur, Marija Deletikj, Ron Fortuna & Aurelie Baranger

    Autism Spectrum Disorder – Dodawanie siły i wspomaganie nauczycieli (ASD-EAST)

    1. Agnieszka Lasota, Emilia Macałka, Weronika Popielarz, Gabriela Początek, Adrianna
      Pawlak

    Hipoteza systemu neuronów lustrzanych – wyzwanie dla teorii autyzmu (ASD)

    1. Joanna Kossewska

    Robotowo zapośredniczona terapia dzieci z ASD. Postawy akceptacji przyszłych specjalistów w międzynarodowej perspektywie

    1. Alina Perzanowska, Edward Bolak

    Praktyka wsparcia dorosłych osób z ASD – 20 lat Fundacji Wspólnota Nadziei

    1. Marta Bubak

    Działalność Centrum Terapii PROMITIS na rzecz kompleksowego wsparcia dla dzieci z autyzmem

    1. Miłosława Szupiluk

    Rozumienie emocji jako droga do czytania umysłu. Jak czytania umysłu uczyć dzieci z Autyzmem?

    1. Miłosława Szupiluk

    Wczesne symptomy Spektrum Zaburzeń Autystycznych