Międzynarodowa Konferencja Naukowa Focus on Autism
Kraków
27-29 września 2018
Program ramowy
Czwartek 27.09.2018 | Piątek 28.09.2018 | Sobota 29.09.2018 | |
7.30 – 9.00 | Rejestracja uczestników | Rejestracja uczestników | Rejestracja uczestników |
9.00 – 9.30 | Otwarcie Konferencji | Dr hab.n.med.Agnieszka Słopień Uniwersytet Medyczny w Poznaniu Wskazania do farmakoterapii w zaburzeniach ze spektrum autyzmu |
Prof.dr hab.Jacek Błeszyński Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Zmiana w podejściu do problemu zaburzenia ze spektrum autyzmu – humanistyczno-personalistyczna perspektywa rozumienia osoby |
9.30 – 10.00 | World Autism Organisation & Autism Europe | Prof. dr hab.n.med Vladimir Trajkovski Uniwersytet Św.Cyryla i Metodego w Scopje Zdrowie i opieka zdrowotna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu |
Prof. dr Magda Mostafa Amerykański Uniwersytet w Kairze Architektura autyzmu: projektowanie za pomocą indeksu ASPECTSS |
10.00 – 10.30 | Prof.dr Paul Shattock Uniwersytet Sunderland To, co nie ma sensu, jest prawdopodobnie istotne. Ostatnie doniesienia o związku pomiędzy mlekiem a autyzmem |
Dr Nela Grzegorczyk-Dłuciak, mgr Ewa Kuliga Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej Granice wpływu i odpowiedzialności terapeuty w przebiegu terapii osób z autyzmem |
Prof. dr Francesc Cuxart Uniwersytet Autonomiczny w Barcelonie Dorośli z ASD i niepełnosprawnością intelektualną przejawiający trudne zachowania: |
10.30 – 11.00 | Prof.dr Rita Jordan Uniwersytet w Birmingham Zrozumienie autyzmu podstawą skutecznej edukacji, terapii i wsparcia |
Prof.dr Michael Fitzgerald Trinity College w Dublinie Autyzm a zaburzenia współwystępujące |
Dr hab. Ewa Augustynowicz, prof.nadzw. NIZP-PZH Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, Warszawa Prawda o bezpieczeństwie szczepień |
11.00 – 11.30 Przerwa |
Przerwa kawowa | Przerwa kawowa | Przerwa kawowa |
11.30 – 12.00 | Prof.dr hab.Tadeusz Gałkowski Uniwersytet SWPS Bioetyczne problemy w programach wspomagania osób z ASD |
Prof.dr hab.Joanna Kruk-Lasocka, mgr Dorota Prędkiewicz, Dolnośląska Szkoła Wyższa „Rozbite lustro” i co dalej? Jak wspierać niemowlęta zagrożone autyzmem? |
Prof. dr hab. Miklós Győri Uniwersytet ELTE,Budapest Jakość życia osób z ASD i ich rodzin – wnioski z badań realizowanych w modelu mieszanym |
12.00 – 12.30 | Maria Wroniszewska Fundacja Synapsis, Stowarzyszenie Autyzm –Europa Jak być najlepszym przewodnikiem w życiu dziecka z autyzmem? |
Lek. med.Michał Wroniszewski Fundacja Synapsis Konsekwencje coraz wcześniejszego diagnozowania zaburzeń autystycznych |
Prof. dr hab. Małgorzata Sekułowicz Akademia Pedagogiki Specjalnej Rodzice dzieci z autyzmem wobec zagrożenia wypalaniem się sił |
12.30 – 13.00 | Dr hab.n.med. Barbara Remberk Instytut Psychiatrii i Neurologii Szkoła, pediatra, psychiatra, rodzice – razem czy osobno? |
Dr Paula Weerkamp-Bartholomeus ReAttach Therapy International Foudation, Eindhoven, Holandia W jaki sposób odmienne podejście do autyzmu tworzy nową perspektywę |
Dr hab. n. med.Ernest Kuchar Warszawski Uniwersytet Medyczny Autyzm a szczepienia |
13.00 – 13.30 |
Prof. dr David Brown Nottingham Trent University Zaangażowanie i osiągnięcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem – badania z wykorzystaniem robotów |
Prof. Dr David Preece Uniwersytet w Northampton Rozwijanie skutecznej współpracy z rodzicami dzieci z autyzmem |
lek.med. Anna Piwowarczyk Warszawski Uniwersytet Medyczny Wpływ diety bezglutenowej i/lub bezkazeinowej na funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
13.30 – 14.30 Przerwa |
Przerwa obiadowa | Przerwa obiadowa | Przerwa obiadowa |
14.30 – 15.00 | Dr n. med. Agnieszka Rynkiewicz Wydział Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego Autyzm u dziewcząt i kobiet a aktualnie dostępne wystandaryzowane narzędzia diagnostyczne ADOS-2, ADI-R, SCQ |
Dr Michał T. Handzel OSPPE Wyższe Seminarium Duchowne Zakonu Paulinów w Krakowie na Skałce, Polska Wsparcie psychologiczno-pastoralne osób z ASD w kontekście etyki katolickiej |
Sesje tematyczne i posterowe szczegóły zamieszczono poniżej |
15.00 – 15.30 | Prof. dr Olga Bogdashina International Institute for Autism KSPU Poszukiwanie znaczenia potrzeb sensorycznych |
Dr hab. n.med Maciej Pilecki Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego Całościowe zaburzenia rozwoju w biegu życia |
|
15.30 – 16.00 | Prof. dr hab.Joanna Kruk-Lasocka(1), prof.dr hab.Remigiusz Szczepanowski(2), dr Krzysztof Arent(3), dr Bożena Bartosik(1), mgr Tomasz Niemiec(1) (1) Dolnośląska Szkoła Wyższa (2) Uniwersytet Zielonogórski (3) Politechnika Wrocławska Robot społeczny w rozpoznawaniu objawów ASD u dzieci w wieku przedszkolnym |
Prof. dr Marion Hersh Uniwersytet w Glasgow AnAuternative: autystyczne spojrzenie na dodawanie siły i doskonalenie usług dla dorosłych osób z autyzmem w celu zajęcia ich miejsca w świecie |
|
16.00 – 16.30 Przerwa |
Przerwa kawowa | Przerwa kawowa | Przerwa kawowa |
16.30 – 18.30 Dyskusja warsztaty |
Dyskusja panelowa – moderatorzy: dr Joanna Kossewska i dr Krzysztof Gerc
Międzykulturowe podejście do leczenia, edukacji oraz wsparcia dzieci i dorosłych z ASD |
Warsztaty 1. Prof. dr Olga Bogdashina – Język a komunikacja w autyzmie: dyskusja o rozmowie (warsztat w języku angielskim, sala 350) 2. Dr Izabela Fornalik – Zachowania problemowe w obszarze seksualności u osób z ASD (warsztat w języku polskim, Audytorium im. Prof. W. Danka) 3. Dr Nela Grzegorczyk-Dłuciak, mgr Ewa Kuliga – Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami osób z autyzmem? (warsztat w języku polskim, sala 443) 4. Mgr Katarzyna Seremak – Techniki psychoterapii systemowej wspierające rodzinę i terapię dziecka z ASD (warsztat w języku polskim, sala 347) 5.Dr Anna Waligórska, mgr Karolina Kuncewicz-Sosnowska – Terapia i edukacja osób z autyzmem oparta na dowodach. Jak wybierać potwierdzone badawczo techniki pracy? (warsztat w języku polskim,Aula główna) 6. Dr Paula Weerkamp-Bartholomeus, Frederik Weerkamp – Co nowego może dać rodzinie nowe spojrzenie na autyzm? (warsztat w języku angielskim, sala 312) |
Zamknięcie Konferencji |
Spotkania towarzyskie | 20.00Uroczysta kolacja | 19.00Koncert uczniów krakowskich szkół muzycznych i wieczorek autorski Hanny Pasterny – autorki książki „Tandem w szkocką kratę”, w której opisuje niezwykłą przyjaźń pomiędzy niewidomą Polką i Szkotką Marion Hersh z ZA oraz ich fascynujące podróże |
Sesja tematyczna 1. Pomiędzy diagnozą a dobrostanem (sesja w języku polskim)
- Barbara Winczura
Rozpoznawanie wczesnych symptomów rozwoju teorii umysłu u dzieci z grupy ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Anna Waligórska
Model NPDC – praktyka oparta na dowodach w terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- Ewa Zawisza
Zespół Aspergera, diagnoza dziecka i dorosłego
- Renata Stefańska-Klar
Autystyczne cechy jako wymiar osobowości i ich związki z psychicznym dobrostanem
- Danuta Wolska, Ewelina Sobocha
Dorosłość z perspektywy autyzmu
Sesja tematyczna 2. Funkcjonowanie osoba z ASD w mikro- makrosystemowym w kontekście (sesja w języku angielskim)
- Brigita Kreivinienė, Daiva Mockevičienė, Žilvinas Kleiva
Porównawcza ocena psychospołecznego funkcjonowania dzieci z autyzmem, zespołem Downa i MPD uczestniczących w terapii wspomaganej kontaktem z delfinami
- Diana Saveikiene, Ingrida Baranauskiene
Przyszłość dziecka z autyzmem: analiza narracyjna postaw rodziców
- Krzysztof Gerc, Jean M. Novak, Marta Jurek, Iwona Sikorska
- Ivana Lessner Listiakova
- Shahar Bar Yehuda
- Orsolya Pachner György Révész
- Orsolya Pachner, Németh Réka
- Elizaveta Davydova, Alexander Sorokin, Denis Davydov
- Karolina Krzysztofik, Klaudia Czapla
- David Preece, Jasmina Stosic, Joanna Kossewska, Jasmina Troshanska, Ana Ruzic, Magdalena Mazur, Marija Deletikj, Ron Fortuna & Aurelie Baranger
- Agnieszka Lasota, Emilia Macałka, Weronika Popielarz, Gabriela Początek, Adrianna
Pawlak - Joanna Kossewska
- Alina Perzanowska, Edward Bolak
- Marta Bubak
- Miłosława Szupiluk
- Miłosława Szupiluk
Profile funkcjonowania rodzin z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autystyzmu (ASD) w Kalifornii i Polsce
Polisensoryczne wykorzystanie środowiska przez dzieci i młodzieży z autyzmem na Słowacji
Uczniowie z ASD w Izraelu
Modelowanie równań strukturalnych jako metoda alternatywna w badaniach nad autyzmem
Sesja plakatowa
Proces zaakceptowania diagnozy i jego wpływ na rodzinę
Pamięć słuchowo-werbalna i wzrokowa u dzieci z ASD w wieku szkolnym
Nieprawidłowe reakcje na bodźce sensoryczne a seksualność u młodych osób z ASD – teoretyczny zarys problematyki badań
Autism Spectrum Disorder – Dodawanie siły i wspomaganie nauczycieli (ASD-EAST)
Hipoteza systemu neuronów lustrzanych – wyzwanie dla teorii autyzmu (ASD)
Robotowo zapośredniczona terapia dzieci z ASD. Postawy akceptacji przyszłych specjalistów w międzynarodowej perspektywie
Praktyka wsparcia dorosłych osób z ASD – 20 lat Fundacji Wspólnota Nadziei
Działalność Centrum Terapii PROMITIS na rzecz kompleksowego wsparcia dla dzieci z autyzmem
Rozumienie emocji jako droga do czytania umysłu. Jak czytania umysłu uczyć dzieci z Autyzmem?
Wczesne symptomy Spektrum Zaburzeń Autystycznych